რას გულისხმობს წესის აგება და ნიშნავს თუ არა ის ბილეთს სამოთხეში

2019.11.14 11:57:05
რას გულისხმობს წესის აგება და ნიშნავს თუ არა ის ბილეთს სამოთხეში

 

5 ნო­ემ­ბერს, სამ­ტრე­დი­ა­ში ავ­ტო­ა­ვა­რი­ა­ში და­ღუ­პულ 24 წლის შაკო ბა­რა­მი­ძეს, რო­მე­ლიც "გირ­ჩის" რე­ლი­გი­უ­რი ორ­გა­ნი­ზა­ცია "ბიბ­ლი­უ­რი თა­ვი­სუფ­ლე­ბის" წევ­რი იყო, ად­გი­ლობ­რივ­მა მღვდელმსა­ხუ­რებ­მა წესი არ აუ­გეს. აღ­ნიშ­ნუ­ლის შე­სა­ხებ გან­ცხა­დე­ბა "გირჩმა" გა­ავ­რცე­ლა და სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რებს მი­მარ­თა:

 

"მიც­ვა­ლე­ბუ­ლის­თვის წე­სის ასა­გე­ბად, ოჯახ­მა რამ­დე­ნი­მე ად­გი­ლობ­რივ სა­სუ­ლი­ე­რო პირს მი­მარ­თა, მაგ­რამ უარი მი­ი­ღო. სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რე­ბის თქმით, ადა­მი­ა­ნებს, ვი­საც “ბიბ­ლი­უ­რი თა­ვი­სუფ­ლე­ბის” მოწ­მო­ბა აქვთ აღე­ბუ­ლი, ხო­ნი­სა და სამ­ტრე­დი­ის მიტ­რო­პო­ლიტ სა­ბას­გან, აკ­რძა­ლუ­ლი აქვთ წე­სის აგე­ბა.

 

ამ შემ­თხვე­ვის გამო, კვი­რას “ბიბ­ლი­ურ­მა თა­ვი­სუფ­ლე­ბამ” გას­ცა ცნო­ბა, რო­მელ­შიც აღ­ნიშ­ნუ­ლი იყო, რომ შაკო ბა­რა­მი­ძის სა­ხელ­ზე გა­ცე­მუ­ლი მღვდელმსა­ხუ­რის მოწ­მო­ბა გა­უქ­მე­ბუ­ლია და გარ­დაც­ვლი­ლი პი­როვ­ნე­ბა აღარ ირი­ცხე­ბო­და ჩვე­ნი ეკ­ლე­სი­ის მღვდელმსა­ხუ­რად.

 

ავა­რი­ა­ში გარ­დაც­ვლი­ლი შაკო ბა­რა­მი­ძე

აღ­ნიშ­ნუ­ლი ცნო­ბის შე­სა­ხებ, ოჯახ­მა შე­ა­ტყო­ბი­ნა, რო­გორც სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რებს, ასე­ვე სა­პატ­რი­არ­ქოს და კი­დევ ერთხელ ითხო­ვა წე­სის აგე­ბა, თუმ­ცა კვლავ უარი მი­ი­ღო მათ­გან" - ნათ­ქვა­მი იყო "გირ­ჩის" გან­ცხა­დე­ბა­ში.

 

მოგ­ვი­ა­ნე­ბით, შემ­თხვე­ვას გან­ცხა­დე­ბით­ვე გა­მო­ეხ­მა­უ­რა ბა­რა­მი­ძის ოჯა­ხი, რომ­ლებ­მაც მო­უ­წო­დეს სხვა­დას­ხვა პი­რებს ოჯა­ხის ტრა­გე­დია პო­ლი­ტი­კუ­რი მიზ­ნე­ბის­თვის არ გა­მო­ე­ყე­ნე­ბი­ნათ:

 

"გვსურს გა­მოვ­თქვათ მკაც­რი პრო­ტეს­ტი, ოჯა­ხის უდი­დე­სი ტრა­გე­დი­ის პი­რა­დი პო­ლი­ტი­კუ­რი მიზ­ნე­ბი­სა და სა­ქარ­თვე­ლოს მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სი­ის დის­კრე­დი­ტა­ცი­ის გა­მო­ყე­ნე­ბის მცდე­ლო­ბის გამო.

 

VIDEO: რა­ტომ თქვეს უარი სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რებ­მა ავა­რი­ა­ში გა­დაც­ვლი­ლი 24 წლის მა­მა­კა­ცის­თვის წე­სის აგე­ბა­ზე?

 

...ოჯა­ხი სრუ­ლად იზი­ა­რებს მარ­თლმა­დი­დებ­ლუ­რი დიდი სჯუ­ლის კა­ნო­ნის ყვე­ლა მო­თხოვ­ნას მიც­ვა­ლე­ბუ­ლის წე­სის აგე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით, ვართ მორ­წმუ­ნე მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ქრის­ტი­ა­ნე­ბი. გვინ­და გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი მად­ლო­ბა გა­და­ვუ­ხა­დოთ ხონი-სამ­ტრე­დი­ის მთა­ვა­რე­პის­კო­ფოსს მე­უ­ფე სა­ბას ოჯა­ხის ტრა­გე­დი­ის მაქ­სი­მა­ლუ­რად გა­ზი­ა­რე­ბი­სა და გვერ­დში დგო­მი­სათ­ვის. მიც­ვა­ლე­ბუ­ლის სუ­ლი­სათ­ვის წე­სის აგე­ბის სა­კითხს გა­ნი­ხი­ლავს წმინ­და სი­ნო­დი" - ნათ­ქვა­მი იყო ოჯა­ხის სა­ხე­ლით გავ­რცე­ლე­ბულ გან­ცხა­დე­ბა­ში.

 

რად­გან აღ­ნიშ­ნულ შემ­თხვე­ვას სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში დიდი გა­მოხ­მა­უ­რე­ბა მოჰ­ყვა და კი­თხვე­ბი გა­ა­ჩი­ნა მიც­ვა­ლე­ბუ­ლის­თვის წე­სის აგე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით, AMBEBI.GE-მ კი­თხვე­ბით მი­მარ­თა წმინ­და მო­წა­მე­თა კვი­რი­კე­სა და ივ­ლი­ტას სა­ხე­ლო­ბის ტაძ­რის მღვდელმსა­ხურს, დე­კა­ნოზ ლე­ვან ალა­დაშ­ვილს. ჩვენ და­ვინ­ტე­რეს­დით, რა შემ­თხვე­ვა­ში არ უგებს ეკ­ლე­სია წესს გარ­დაც­ვლილ ადა­მი­ანს.

 

 

 

- რას ნიშ­ნავს წე­სის აგე­ბა გარ­დაც­ვლი­ლის­თის და რა­ტომ არის იგი მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი?

 

- წე­სის აგე­ბა ეტი­მო­ლო­გი­უ­რად თა­ვი­დან ნიშ­ნავ­და ყვე­ლა იმ მსა­ხუ­რე­ბას, რა­საც ას­რუ­ლებ­და მღვდე­ლი. დღეს ეს მხო­ლოდ მიც­ვა­ლე­ბუ­ლის­თვის მსა­ხუ­რე­ბას ნიშ­ნავს. ეს არ არის ბი­ლე­თი სა­სუ­ფე­ველ­ში, ან რა­ი­მე მა­გი­უ­რი ძა­ლის მქო­ნე ლოც­ვა. ეს არის ეკ­ლე­სი­ის ლოც­ვა თა­ვი­სი წევ­რის­თვის, მისი სუ­ლის სა­ცხო­ნებ­ლად.

 

ადა­მი­ა­ნი რომ და­ი­ბა­დე­ბა ეკ­ლე­სი­ის წევ­რი ხდე­ბა ნათ­ლო­ბით, შემ­დეგ ზი­ა­რე­ბით არის და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი ეკ­ლე­სი­ას­თან - ზი­ა­რე­ბა ნიშ­ნავს ეკ­ლე­სი­ას­თან, ქრის­ტეს­თან ერ­თო­ბას, ხოლო ბო­ლოს, ეკ­ლე­სია თა­ვის წევ­რს აცი­ლებს ამ გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი ლოც­ვით, წე­სის აგე­ბით

 

დღეს რა­საც ვი­ყე­ნებთ არის ცოტა გან­ვრცო­ბი­ლი ლოც­ვე­ბი, ადრე ეს ლოც­ვე­ბი უფრო მოკ­ლე იყო. ყვე­ლა­ზე მთა­ვა­რია, ჭი­რი­სუ­ფა­ლი იყოს რწმე­ნა­ში და და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლი იმით, რომ შე­ე­წი­ოს მიც­ვა­ლე­ბულს და ეს ფორ­მა­ლუ­რად არ მო­ი­თხო­ვოს მღვდლის­გან.

 

- რა სტე­რე­ო­ტი­პუ­ლი წარ­მოდ­გე­ნე­ბი არ­სე­ბობს სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში წე­სის აგე­ბას­თან და­კავ­შრე­ბით?

 

- ზო­გა­დად, წე­სის აგე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით არ­სე­ბობს ცრუ­წარ­მოდ­გე­ნე­ბი იმ ადა­მი­ა­ნებ­ში, რომ­ლე­ბიც ეკ­ლე­სი­ის­გან შორს არი­ან. ასე მა­გა­ლი­თად: ადა­მი­ა­ნე­ბის გარ­კვე­ულ ნა­წილს მი­აჩ­ნია, რომ წე­სის აგე­ბის შემ­დეგ გარ­დაც­ვლი­ლი აუ­ცი­ლებ­ლად მოხ­ვდე­ბა სა­მო­თხე­ში, თით­ქოს ეს იყოს ბი­ლე­თი სა­მო­თხის­თვის, რაც სი­ნამ­დვი­ლეს არ შე­ე­ფე­რე­ბა. ეს არის ჩვე­უ­ლებ­რი­ვი ლოც­ვა გარ­დაც­ვლი­ლი ადა­მი­ა­ნის­თვის. ეკ­ლე­სია ლო­ცუ­ლობს გარ­დაც­ვლი­ლის სუ­ლის­თვის.

 

კი­დევ ერთი სტე­რე­ო­ტი­პი არის ის, რომ ზო­გი­ერთს ჰგო­ნია თით­ქოს წესი მა­ინც და მა­ინც დაკ­რძალ­ვის დღეს უნდა აე­გოს მიც­ვა­ლე­ბულს, რაც ასე­ვე არას­წო­რია. დაკ­რძალ­ვის შემ­დე­გაც შე­იძ­ლე­ბა ავუ­გოთ წესი გარ­დაც­ვლილს. მა­გა­ლი­თად ბი­ძა­ჩემს, რო­მე­ლიც კო­მუ­ნის­ტუ­რი რე­ჟი­მის დროს გარ­და­იც­ვა­ლა, ახ­ლა­ხან ავუ­გე წესი...

 

 

 

- რა შემ­თხვე­ვებ­ში ვერ უგებს წესს ეკ­ლე­სია მიც­ვა­ლე­ბულს?

 

- ეკ­ლე­სია ვერ უგებს წესს თვით­მკვლე­ლებს, რად­გან სუ­ი­ცი­დის მი­ზე­ზი არის უი­მე­დო­ბა, ხოლო იუ­მე­დო­ბა არის ურ­წმუ­ნო­ე­ბა. ამ ჯაჭვს მივ­ყა­ვართ ღმერ­თის გმო­ბამ­დე. მხო­ლოდ ღმერ­თს არ აქ­ცევს ამ დროს ადა­მი­ა­ნი ზურგს, იგი ამ დროს არ ით­ვა­ლის­წი­ნებს სა­კუ­თა­რი ოჯა­ხის წევ­რე­ბის, საყ­ვა­რე­ლი ადა­მი­ა­ნის ტან­ჯვას. იმ ტკი­ვილს, რა­საც მათ ამით მი­ა­ყე­ნებს.

 

იმ შემ­თხვე­ვა­ში თუ თვით­მკლე­ლო­ბის მი­ზე­ზი ფსი­ქი­კუ­რი ჯან­მრთლე­ო­ბის პრობ­ლე­მე­ბი გახ­და, ჩვენ ვუ­გებთ წესს მიც­ვა­ლე­ბულს. მე მქო­ნია შემ­თხვე­ვა, რომ მი­ვე­დი სა­პატ­რი­არ­ქო­ში, მო­ვუ­ყე­ვი სი­ტუ­ა­ცია და მომ­ცა კურ­თხე­ვა მე­უ­ფემ, აუგე წე­სიო. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ თან არ მქონ­და გარ­დაც­ვლი­ლის ჯამ­რთე­ლო­ბის მდგო­მა­რე­ო­ბის და­მა­დას­ტუ­რე­ბე­ლი დო­კუ­მენ­ტი.

 

ასე­ვე, ეკ­ლე­სია წესს ვერ აუ­გებს სხვა აღმსა­რებ­ლო­ბის, სექ­ტის წევ­რებს, რად­გან ისი­ნი არ არი­ან მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სი­ის წევ­რე­ბი

 

ჩვენ წესს არ ვუ­გებთ ადა­მი­ა­ნებს, რომ­ლე­ბიც გმო­ბენ უფალს და არ აღი­ა­რე­ბენ მას. ასე­ვე, მკაც­რად ვე­კი­დე­ბით ამ მსა­ხუ­რე­ბის ჩა­ტა­რე­ბას ისე­თი ადა­მი­ა­ნე­ბის­თვის, რომ­ლე­ბიც ლო­თო­ბენ, ნარ­კო­ტი­კებს მო­იხ­მა­რენ და ამით გარ­და­იც­ვლე­ბი­ან. ასეთ შემ­თხვე­ვებს ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რად ვა­ფა­სებთ, შე­საძ­ლოა და­ვუშ­ვათ გა­მო­ნაკ­ლი­სის სა­ხით და ავუ­გოთ წესი, ან შე­იძ­ლე­ბა უარი ვთქვათ.

 

რად­გან სა­ხა­რე­ბა გვას­წავ­ლის "შე­ი­ნა­ნა­ეთ, რა­მე­თუ მო­ახ­ლო­ე­ბულ არის სა­სუ­ფე­ვე­ლი ცათა". ამის მი­უ­ხე­და­ვად, თუ აგ­რძე­ლებს ადა­მი­ა­ნი მძი­მე ცოდ­ვებ­ში ცხოვ­რე­ბას, ე.ი. ის გმობს უფალს.

 

რაც შე­ე­ხე­ბა სას­ჯე­ლაღ­სრუ­ლე­ბა­ში მყოფ მსჯავ­რდე­ბუ­ლებს, რომ­ლე­ბიც მძი­მე და­ნა­შა­უ­ლე­ბის­თვის არი­ან გა­სა­მარ­თლე­ბუ­ლი და არ ჰქო­ნი­ათ სი­ცო­ცხლე­ში სი­ნა­ნუ­ლის შეგ­რძნე­ბა ჩა­დე­ნი­ლის გამო, დიდი ალ­ბა­თო­ბით, არც მათ აე­გე­ბათ წესი. ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რად ფას­დე­ბა ასე­თი შემ­თხვე­ვე­ბი, თუმ­ცა ასეთ სა­კი­თხებს მკაც­რად ვე­კი­დე­ბით.

 

- რაც შე­ე­ხე­ბა თქვენს შე­ფა­სე­ბას 24 წლის შაკო ბა­რა­მი­ძის გახ­მა­უ­რე­ბულ შემ­თხვე­ვას­თან და­კავ­ში­რე­ბით... რამ­დე­ნად გა­მარ­თლე­ბუ­ლი იყო მღვდელმსა­ხუ­რე­ბის უარი "გირ­ჩის" გარ­დაც­ვლი­ლი წევ­რის­თვის წე­სის აგე­ბა­ზე?

 

- ეს ფაქ­ტი გავ­რცელ­და არას­წო­რად. მე­უ­ფე სა­ბას უარი არ უთ­ქვამს გა­დაჭ­რით. მან მი­უ­სამ­ძიმ­რა კი­დეც ოჯახს, მწუ­ხა­რე­ბა გა­მოთ­ქვა და უთხრა, რომ მარ­ტო ვერ გა­და­წყვეტ­და ამ სა­კითხს. სი­ნო­დის სხდო­მა­ზე, ან მა­ნამ­დე ჰკი­თხავ­და აზრს სი­ნო­დის წევ­რებს. სამ­წუ­ხა­როდ, ადა­მი­ა­ნებს ჰგო­ნი­ათ, რომ წესი მა­ინც და მა­ინც დაკ­რძალ­ვის დღეს უნდა აუ­გონ მიც­ვა­ლე­ბულს. დარ­წმუ­ნე­ბუ­ლი ვარ მე­უ­ფე საბა აუ­გებს წესს ამ ახალ­გაზ­რდა ადა­მი­ანს.არც მა­შინ იქ­ნე­ბა გვი­ან... ვუ­სამ­ძიმ­რებ გარ­დაც­ვლი­ლის ოჯახს.

https://www.ambebi.ge